סוזוקי ויטארה - מבחן דרכים וידאו (הנעה כפולה)
10.09.15 אלי שאולי | צילם: אילן קליין

סוזוקי מצטרפת לשוק רכבי הפנאי הקטנים עם מתמודדת חדשה עם שם ישן. עכשיו יש גם וידאו
מתחרות בולטות: ניסאן ג'וק, שברולט טראקס, פיג'ו 2008, קיה ספורטאז' ועוד
מחיר הגרסה הנבחנת: 135,000 שקלים (132,000 שקלים בצביעה רגילה)
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
.jpg)
עיצוב ונראות
עם מסורת שטח ארוכת שנים בסוזוקי יודעים היטב איך לעצב כלי פנאי, וזה ברור בויטארה. הוא נראה גדול ממידותיו ומשדר קשיחות ושטח, עם פרופורציות נכונות שכוללות תא מנוע ארוך. גם הבחירה בצבע שונה לגג (תוספת של 3000 שקלים) מסייעת. סוזוקי גם יצרו קשר עם שושלת הויטארה בעיצוב החרטום ובפרטים קטנים כמו תפיחת הכנפיים האחוריות.
פנים הרכב
למרות שחלק מהפרטים הקטנים מוכר מהקרוסאובר, גם מבפנים הרכב אומר פנאי. זה מורגש בתנוחת הנהיגה הזקופה ובתוספות קטנות כמו שעון הזמן שממוקם במרכז בין שני פתחי המיזוג בראש הקונסולה.
הגרסה כפולת ההנעה מאובזרת בצורה טובה - ריפוד מושבים ודיפונים בשילוב אלקנטרה נעימה ואיכותית למגע, מפתח חכם, תאורת לד, חישוקים קלים צבועים, וחיישני חניה היקפיים ועוד.
.jpg)
נוחות נסיעה
גם דרך מערך המתלים יצרו בסוזוקי תחושת שטח אופיינית, עם נדנוד קל קדימה-אחורה ורושם חסון על השביל. מעבר לכך הנוחות סבירה, והרכב מטפל באופן הגיוני בשיבושים גדולים. דווקא רצף פגמים קטנים וחיבורי כביש מורגש לעיתים יותר מהצפוי, גם בגלל רעשי מתלים. זה בולט יותר בעיר. עוד פרט מפריע הם רעשי הכביש והרוח נוכחים – אבל לא ברמה חריגה לקטגוריה.
התנהגות ובטיחות
לוקח זמן להתרגל להגה, שמשנה משקל באופן לא הדרגתי מספיק עם עליית המהירות ומייצר תחושה מלאכותית. אבל אחרי כן מתגלה רכב עם התנהגות נעימה ולפרקים מבדרת, כאשר בקרת היציבות מאפשרת משחק מסוים. הרכב מגיב היטב לפקודות וגם אם האחיזה אינה גבוהה במיוחד, עדיין התחושה בטוחה. עם זאת, במהירויות כביש 6 מורגשת לעיתים רגישות לרוחות צד.
מבחינת מערכות בטיחות כולל הויטארה המקומי את מערך המובילאיי (התרעה על סטייה מנתיב והתרעת התנגשות).
הויטארה נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.
.jpg)
הויטארה חמוש במנוע ה-1.6 ליטר, 120 כ"ס, המוכר מהקרוסאובר, שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (בניגוד לרציפה בקרוסאובר).
.jpg)
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
למרות שתא הנוסעים לא היה לטעמם של כל הבוחנים, וגם העידון יכל להיות טוב יותר, נראה שהויטארה פוגע היטב במטרה המסומנת. למרות הקרבה במכניקה, הוא מרגיש שונה מספיק מהקרוסאובר, וצריך להדאיג את המתחרים. בייחוד כשהוא מלווה במוניטין של סוזוקי.
.jpg)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה